May 10, 2015

Karipap Sardin, Nasi Lemak Kerang



Assalamualaikum & Hi


Pepagi lagi da update blog pa cita!!!! haha.. Jarang ni orang update pasal nasi lemak dengan karipap.. blog ni jer ada.. hehe.. Sebenarnya pagi ni terajin plak singgah kedai beli nasi lemak.. Ingatkan ahad ni tutup sebab hujung minggu tapi Alhamdulillah rezeki pagi ni.. Makan pun berselera walaupun ada sakit.. Syukur.. 



Nasi Lemak Kerang



Karipap Sardin



Sebenarnya da lama tak makan karipap sardin ni.. biasa makan kuih beli kat kantin tempat kerja je.. kat sane takde jual karipap lagi setakat ni.. mungkin takde request dari orang ramai kot.. haha.. paling sedap penah cuba kuih apam kukus.. tak berapa manis dan kuihnya gebu.. mmmm.. da lama jugak pakcik tu tak letak kuih tu.. rindu pulak.. haha..

Bercerita pasal karipap, mesti kite akan pilih inti ape kat dalam tu ikut selera kan.. Samela macam saya.. Biasa karipap letak ubi atau sardin kan.. tapi saya lebih suka inti sardin sebab saya penggemar sardin dalam tin.. hehe.. Kalau masak takde lauk abis abis pun masak ikan sardin makan dengun telur goreng.. pehhh.. memang terbaik!! Tak payah lauk lain pun takpe.. Tapi saya tak seterer adik yang pandai masak.. die klu masak semua benda die letak nak bagi sedap.. air asam jawa, tomato, lada.. klu saya masak simple jer, tumis bawang letak air pastu masuk ikan sardin dalam tin.. hehe.. sonang orang bujang masak kan.. (jangan tiru macam saya) 


K, lah.. Nak sambung tido jap.. Keje malam oiii.. PENAT!!!


Ape Breakfast anda pagi ni???







No comments:

Post a Comment

Anything to say??
Thanks for dropping by ♥