May 09, 2015

Johor Premium Outlets




Assalamualaikum & Hi!!



Jom Jalan!!!



Bertemu kite lagi dalam entry mari bercuti.. Kali ni kite singgah ke Johor lagi yer.. Kite ke Johor Premium Outlets.. Tempat sopping paling syok untuk orang kaya raya tapi macam kite tempat untuk amik gambar jer.. muahaha.. Jadi sila layan gambar gambar yang sempat di shoot yer.. Masa kami ke sana waktu tu mendung dan hujan seb bek sempat masuk ke dalam berteduh.. Kat dalam ni die buat macam kedai kedai lot dan high security.. maklumla, barang mahal berjuta juta uolls..hehe.. Ada tu siap kene beratur kat luar amik turn untuk masuk dan lihat.. bukan beratur untuk bayar yer.. beratur untuk masuk.. tak ingat plak nama kedai tu ape.. haha.. 



Tadaaa!! Da sampai!!



Ni contoh kedai kat dalam.. Jemput masuk!!



Cantik kan..



Oleh kerana hujan masa tu pun belum berhenti, jadi terhad la nak posing posing tengah tu.. dekat JPO ni memang nampak high class la tempat die.. nama pun pusat membeli belah kan.. Design kedai kat luar pun cantik dengan batu batu, pokok pokok macam yang anda nampak tu.. Sorry kepada yang dah pergi.. over introduce plak.. heheh.. 






Kepada family yang bawak anak kecik tu mereka ada sediakan stroller tapi bukan macam selalu yang kite lihat dekat shop mall lain.. die jenis yang macam kat atas ni.. ntahla, memula cari memang pening, rasanya die berdekatan dengan food court.. tapi kakak saya tak guna pun sebab tak tahu macam mana nak amik.. haha.. 



Selfie siket





Si kecik ni rupa rupanya pandai bergaya depan kamera tapi klu ajak selfie dengan die jangan harap.. cakap tak nak tak nak.. masa orang sibuk time tu la die suh amik gambar..haha.. Damia oh damia.. kesayangan kami.. 



Perghhh.. Posing siket.. 



Waktu tengah hujan ni la orang tak ramai nak lalu.. kite pun amik la gambar.. hehe






Mesti ada yang tertanya tanya *eh?? makan ape tengah hari tu.. haa..ni nak citer, kat dalam tu memang ada sediakan food court untuk makan.. memula masuk, alhamdulillah, tak seteruk food court dekat legoland yang mana kedai kat sane tak banyak pilihan dan harga lebih mahal dari JPO.. tapi JPO ni tidak kurang mahalnyer cuma makanan tu boleh pilih ada yang lauk da siap dan goreng goreng pun ada.. Jadi, tengok punya tengok pergi la kat kedai mamak ni.. jangan terkejut, nasi kat atas tu termasuk air dalam RM 15 klu xsilap.. haha.. perlu diingatkan, ni harga sebelum GST ye sebab saya gi ni bulan March.. Klu selepas GST mungkin ada yang da kene mahal.. huhuhu.. Jadi klu rasa tak nak kelaparan dan tak nak bayar GST, masak lah kat rumah macam kata menteri yang da popular tu.. haha.. *korang da tau sape kan.. ngeee..






Lepas jer makan ktorang ke destinasi seterusnya, takkan takde shopping langsung kn.. ada.. jeng jeng jeng.. haha.. Selain jenama popular dan mahal macam Michael Kors dan lain lain tu *tak reti nak sebut.. haha.. ada lagi barang yang kite selalu dengar dan murah siket  macam Padini & Vincci.. Saya suka barang barang Vincci macam kasut, tali pinggang, handbag dan accessories lain.. Harga pun ada lagi yang belas belas ringgit.. Kasut bleh tahan design cantik dan tahan lama.. Kalau pegi mana mana shopping complex pun kedai Vincci ni memang selalu ramai dan penuh terutama dekat KLCC yang saya penah pergi.. klu nak dekat raya ni haa.. Jangan paksa diri pergi situ.. tak pasal pasal berebut rebut.. hahaha..


Jadi, kakak saya shopping la baju untuk anak die yang sorang tu dan saya beli la kasut sepasang (murah tau) , tali pinggang dan da tak ingat da hape.. haha.. ada la siket dari takde yer dak.. datang jauh jauh ni takkan tak merasa shopping tempat mahal.. padahal kat KL pun ada.. kohkohkoh..


Okeh, tu sahaja ceritera kisah kite bercuti di Johor.. Sebelum tu ada pegi Angsana tapi kejap je singgah sebab takde yang menarik selain intai baju kurung.. Lawa tapi takde yang berkenan.. Selamat berkunjung ke JPO buat sesiapa yang belum dan selalu ke sana.. Amboi amboi amboi.. Shopping sakan naa.. Bye!!!



HAPPY WEEKEND!!!





No comments:

Post a Comment

Anything to say??
Thanks for dropping by ♥