October 09, 2011

No "Sepah" Anymore..





Sepah Jadi Sepahtu..


Salam Ahad semua.. Hari ni xde aktiviti.. duduk umah jelah.. semalam da penat beratur tunggu tiket concert.. huhu.. hari ni xde modal nak cerita tapi nak kongsi pendapat je pasal kumpulan Sepah yang baru berpecah ke nama lain jadi Sepahtu.. Hurm.. baru je dinobatkan sebagai Maharaja Lawak tapi da berpecah.. Walaupun xdela lama sangat diorang ni berpecah tapi serba sedikit telah meninggalkan kesan buat peminat2 Sepah..

Sape yang minat Sepah?? mesti ramai kan sebab klu x xdela yang nak undi Sepah masa Maharaja Lawak aritu.. Itu menandakan ramai peminat mereka diluar sana tapi sudah tentu tidak termasuk saya.. hehe.. Saya klu lawak ni minat Zizan jerk.. haha.. si idung mancung & hensem tu.. Tentang reaksi peminat Sepah, saya tak berapa pasti tapi xde plak dengar kata2 negatif dari mereka..Macam semua setuju jerk mereka berpecah.. Lagipun saya tak join Fan club mereka jadi xtau lah reaksi mereka kat luar tu macam mana..

Sepah ni dikira popular la sebab lawaknya yang best dan kelakar dan peminat pun rmai kan.. Tentang perpecahan kumpulan ni, saya rasa macam tak adil je bila tengok Melodi tadi.. Ntah, macam diorang berdua, Si Shuib dan Jeff nak sangat jaga populariti group tu sampai buang Mamat dari Sepah.. Pihak Melodi pun da tnya sape yang buang sape tapi jawapannye macam nak jaga populariti jer.. hurm.. Tak eloklah macam tu.. Walaupun masing2 punya bakat tapi Sepah popular dan terkenal disebabkan mereka bertiga.. Walaupun ada yang kata Mamat ni tak lawak dan tak membantu tapi mereka bertiga lah penyebab Sepah boleh menang.. Agaknya diorng da tak sayang antara satu sama lain kot.. Alasan perpecahan tu macam tak logik sebab Mamat banyak gosip, kes Fida, dan macam2.. Manusia mane ada yang tak buat silap.. Manusia semuanya same, tak boleh lari dari melakukan kesilapan.. Kalau da rasa masing2 hebat sudah tentu tak kan kekal lama.. huhu.. Nama pun duduk dalam satu group kan.. Considering is important..

Entry ni bukan nak salahkan sesiapa kerana tadi tu hanyalah pendapat melalui apa yang didengar sebelah pihak sahaja.. Pihak Mamat tu saya tak tahu pun.. Tapi sekarang ni dah dikira tak best sebab Sepah dan berpecah.. Walaupun takdela minat diorang, sitcom Bujang Sepah, yang edisi raya semua tu saya layan.. Lepas ni da tinggal dua.. harap2 mereka boleh berjaya.. Harap2 da takdelah gosip tentang mereka berdua tu plak.. huhu.. Jangan sekat rezeki orang, walau sejauh mana kita berjaya, kalau da sombong dan bongkak orang takkan suka.. Tuhan pun tak suka..

Akhir kata bak kata Zizan RL..

Berdiri di atas bakat sendiri.. Barulah berjaya.. ^^.. Love Zizan!! kekeke..

Jadikan perkara ni iktibar untuk kita menjalani kehidupan di dunia.. Yang mana baik dapat ganjaran, yang mana jahat dapat pembalasan.. Sesungguhnya, amalan di dunia akan di hitung di akhirat.. Renung2kan.. Peace.. ^__^


2 comments:

Yana Yassin said...

SEPAHTU gabungan terbaeik,... good luck buat diowg

Noorsha Muhamad said...

@!! YaNa YassiN !! good luck to them too..^^

Post a Comment

Anything to say??
Thanks for dropping by ♥