August 18, 2015

Kenapa Lama sangat!




Assalamualaikum & Hi



Pe kabo sume makcik makcik pakcik pakcik adik abang kakak... Sihat ke? tak sihat cepat cepat makan obat yer.. Nampak tak tajuk BESAR kita tu.. kali ni nak meluahkan la sikit perasaan yang dah lama terpendam.. haha.. Bulan ni tak terasa ke kenapa berjalan dengan lambatnyer.. **oo, klu cuti, raya rasa sekejap pulak.. haha.. Saya terasa sangat sangat.. nak tahu kenape?? sebab gaji bulan ni lambat lagiiiiiii.. ahhhhh.. Semua tahu kan gaji masuk awal raya bulan lepas jadi bulan ni agak sengkek la sikit orang kata.. Nak kuar tengok wayang, makan best best pun kene pk 2 3 kali sebab takot tak cukup duit.. Gaji kang lambat lagi.. kang kang.. uhhhh.. 

Selain daripada tu, beberape hari ni perasan tak hujan alah ke petang dan dua tiga hari lepas ada ribut & banjir kilat katanyer kt KL ni.. sebenarnyer KL pun sekarang senang nak banjir.. dulu ada jugak dengar banjir dekat Shah Alam ke mane ntah.. Sekarang kat mana mana pun senang nak banjir bukan kata negeri pantai timur je.. Teringat pulak banjir besar di Kelantan tahun lepas tepat bulan 12.. ni da nak dekat bulan 12 dan masuk musim tengkujuh.. mesti ramai yang da resah gelisah terutama orang belah pantai timur kan.. Rasanya perkara terbaik adalah untuk bersiap sedia dengan keadaan yang bakal datang.. tak kira banjir atau tidak yang penting kita redho dan sedia menghadapi segala rintangan kan.. In Sya Allah.. Amin..





Jadi, yang mana tengah perit menunggu gaji macam saya ni tak boleh nak watpe la.. Nasihat saya, sabo jelah.. haha.. Sementara menunggu tu boleh la cari alternatif lain contoh main internet dan update blog.. dan masa yang ada tu jangan la dihabiskan dengan menghabiskan duit yang da ada.. haha.. Tak pasal pasal lesap habis duit yang da takde tu.. Jangan main main.. hehe.. Yang penting ingat adik adik, buat perkara yang berfaedah je tau.. tau..


Okeh, thats All.. Bye


See u Again





No comments:

Post a Comment

Anything to say??
Thanks for dropping by ♥