August 10, 2011

Selamat Malam





Salam.. Alhamdulillah da sampai hari kesepuluh kita berpuasa untuk tahun ni.. Amacam semua.. ada ok??hehe.. da seminggu lebih duduk kat kg, baru malam ni rasa sejuk ckit cuaca malam berbanding hari hari sebelum ni.. Sebelum ni memang panas tak tahan.. Walaupun malam ni sejuk tapi setitik air hujan pun takde lagi membasahi bumi ni.. fuhh.. Cuaca memang sangat panas.. huhu.. nak nanges plak.. Tapi klu da sejuk, nyamuk plak yang tak tahan.. aduiyai.. kejenye menggigit je tiap2 malam.. uwaa.. memang binatang jenis ni tak boleh duduk diam.. huhu.. tolong!!

Harap harap esok pun cuaca mendung.. boleh lah sambung tido sampai ke petang (almaklum penganggur secara tetap sekarang ni) huhu.. Takdelah rasa letih sangat nak berpuasa.. hehe.. Sekarang duk umah hari2 kene prepare hidangan berbuka puasa.. petang2 kene kuar bli makanan kat luar sampaikan kakak kat gerai tu dah kenal dah adik ni yang slalu pegi beli kat ctu kan.. hihi.. nak masak plak memang pangkat "Chef" pown.. terlampau sedap masak.. haha..

Pejam celik pejam celik da nak masuk 2 minggu kita berpuasa.. sekejap je kan.. Tinggal tak sampai 3 minggu lagi da nak sambut Syawal.. Tak sabar plak nak sambut raya dengan keluarga dan sahabat2 terdekat.. Puasa tahun ni puasa penuh kat kampung.. Memang sonok la (keje pon banyak) huhu..

Sebelum nak sambut raya ni dinasihatkan supaya jaga kesihatan makan minum, memandu berhati hati di jalan raya dan ingatlah orang tersayang.. Pesanan penaja okeh.. Selamat bersahur semua esok.. Semoga amalan di bulan puasa ni diterima oleh Allah SWT.. Insyaallah..

Selamat Malam semua..

Leave your comment here ♥ Sarangheyo Lovely ♥