September 17, 2011

Facebook punya cerita..




Facebook..


Salam..
Wahai pengguna pengguna Facebook sekalian.. ada sihat?? heheh.. ape cer?? Topik 17 Sept 2011 pasal Facebook, laman sosial paling berpengaruh di abad ini.. bak kata orang, makan tak lalu tidur tak lena, mandi tak basah kalau tak bukak Facebook.. haha.. (Saya la tu)..

Hah ni, aduiii.. paling baru nih.. korang tak rasa menyemak ke tengok application baru kat facebook..huhu.. di mana, setiap group yang kita masuk, setiap daerah dan negeri yang kita letak, sampai lah ke profile family dan friends pun nak update skali..huhu.. Nasib la sy ni yang jenis tak masuk mana2 group yang aktif.. (setakat 2PM jela) .. muahaha.. klu tak abis notification kat tepi tu die tulis.. huhu.. Setakat ni yang aktif adalah group Geng Blogger tu.. huhu.. tak henti2 mengupdate kat tepi tu.. Kalau korang update photo pun nak kene notify kat tepi.. huhu.. Yang paling menyampah setakat guna Facebook ni orang yang request game & suh kita join group yang mereka invite melalui Geng Blogger tu.. huhu.. Kalau berfaedah takpelah ni.. menyusahkan nak close situ sana lagi.. macam siti situ sana sini plak.. haha..

Tapi rasanya ada juga kebaikan untuk pengguna ni contohnya tak yah dah nak klik2 kat news feed dan scroll panjang panjang nak tahu aktiviti orang lain.. Nak senang klik kat tepi.. huhu.. Antara perubahan yang telah di buat oleh pihak Facebook, view photo kluar wall hitam dan sekarang da warna putih.. Lagi satu, bila kita taip komen kat mana mana kluar dekat wall sendiri.. contohnya "alahai, comelnya kasut die..ble....". Privasi pon xde.. Sekarang da macam macam perubahan plak.. huhu.. (Nampak sangat aktif main Facebook) Ngeh ngeh ngeh..

Diharapkan perubahan tu tidak terlalu mengganggu sangat dan boleh memudahkan lagi pengguna untuk menggunakan Facebook ni.. Walaupun dulu Facebook ni dikatakan aplikasi paling senang dan up to date untuk bersosial dengan rakan rakan tapi dengan perubahan yang makin menjadi ni diharapkan pihak yang bertanggungjawab memikirkan apa yang akan bakal terjadi nanti..


Button Like.. I like.. heheh..

Agak korang boleh tak hidup tanpa Facebook??haha.. Renung-renungkan.. Adios..


2 comments:

nick dot anis said...

ramai da tak sk fb ni.makin lama makin leceh

Noorsha Muhamad said...

@nick dot anis aah..btol tu..nanti lama2 jd complicated nk guna..=)

Post a Comment

Anything to say??
Thanks for dropping by ♥