November 15, 2016

Duta Nasi Lemak??





Assalamualaikum & Hi




Nasi Lemak (Gambar Google)



Pe khabar cik kak cik adik cik abang makcik pakcik semua.. haha.. bujet semua orang baca blog ko.. Sorry lah klu petang petang ni entry ni membuatkan iman anda tergugat dengan gambar nasi lemak anak dara.. ehhh.. nasi lemak special ayam goreng ni.. haha.. Baru je reda isu nasi lemak anak dara habis semua abang abang beratur panjang nak rasa nasi lemak tu macam mane ye.. sedap ke bang? hehe.. ntah kita tak penah plak rasa.. biasa beli je nasi lemak depan rumah ni.. tak tahu la yang masak tu anak dara ke mak dara tapi boleh la.. ada ke nasi lemak ni rasa lain lain?? haha.. 

Bagi saya kekuatan nasi lemak ni terletak pada sambalnya.. klu sedap tak pedas sangat barulah boleh kata nasi lemak tu sedap.. pastu wajib ada telur rebus, ikan bilis, kacang dan timun.. nak sedap lagi makan dengan ayam goreng atau sambal sotong.. kan.. wow.. mabeles delicious..

Baiklah, dah melencong jauh nampaknya.. Tajuk kita sebenarnya nak bagitahu yang minggu lepas je start hari Jumaat sampai lah hari ni hari hari duk bahan nasi lemak je.. ntah kenape.. mungkin senang dan cepat klu nak beli sebab klu pagi dia dah siap bungkus.. klu pasar malam zap zap zap je terus siap tak payah nak tunggu tunggu.. macam kita ni paling tak suka lah nak order makanan lambat siap.. tak pasal pasal ada yang meletop.. hahah.. lagipun selalu beli masa nak masuk keje je.. malas nak fikir panjang nak makan ape kan.. haha..

Sampai ke hari ni dah terfikir aku ni dah jadi duta nasi lemak ke?? hari hari makan nasi lemak.. mana makcik makcik yang jual nasi lemak tu boleh la cari iollss mane tahu boleh jadi duta nasi lemak.. sambil sambil tu boleh la wat menantu.. hahah.. *selingan jer.. kehkehkeh.. Aiseyyh.. nak wat acano.. nasi lemak jelah makanan yang paling simple dan sedap dimakan.. betul tak? ada ke manusia yang tak suka nasi lemak?? ce habaq mai.. rugi tauu tak makan.. hehe..

Ok lah.. habis cite pasal nasi lemak.. esok nak makan nasi lemak lagi lah.. erkkkk.. heheh..










Leave your comment here ♥ Sarangheyo Lovely ♥